Vaak gestelde vragen

1. Is de kennismaking verplicht?

De kennismaking is eenmalig en nodig voor honden met baasjes die voor het eerst een oppasdienst wensen. Gezien de gevoelige aard van je hond en de exclusiviteit van deze dienst is het vertrouwen opbouwen en de basiskennis hondentaal de meerwaarde van dit format.

2. Ga je met mijn hond wandelen?

Wandelen kàn voor sommige honden teveel prikkels betekenen en is daarom niet standaard opgenomen in deze oppasdienst. Gezien de aard van de oppasdienst is wandelen enkel aangewezen wanneer het volle vertrouwen aanwezig is tussen je hond en mezelf, de oppas. Veiligheid staat voorop, voor beide partijen. Honden die trekken aan de lijn of uitvalgedrag vertonen krijgen een alternatief in de eigen veilige ruimte tijdens de oppas. Spreek me gerust even aan om dit verder te bespreken. Lees zeker het artikel Wandelvrije hondenoppas: een unieke benadering voor het welzijn van je hond 

3. Ben je ook een puppy-oppas?

Ja, maar ik geef hier een extra nota mee: met oog op het welzijn van je pup is het aangewezen dat hij de eerste maanden in zijn nieuwe omgeving in het bijzijn van zijn eigen sociale groep kan beleven. Het is dus goed om rekening te houden met de komst van je pup wanneer je vakantieplannen hebt.

4. Kom jij oppassen of worden er ook andere teamleden ingeschakeld?

Ik ben je vertrouwenspersoon én de oppas van je hond. Jouw boeking krijgt een ereplekje in mijn agenda. 

5. Mijn hond kan niet alleen zijn. Blijf je dan de hele tijd bij hem?

Ja, dat is de meerwaarde van deze oppasdienst. Ik heb dan ook een voedingsformule (te midden in het artikel te vinden) in het leven geroepen die het mogelijk maakt om zelf niet te verhongeren tijdens de oppas ;)

6. Mijn hond kan perfect alleen zijn. Kan je hem 's morgens en 's avonds een uurtje buitenlaten en eten en drinken geven?

Ik begrijp dat er ook hondeneigenaren zijn die gewoon even weg van huis willen, een dogsitter of hondenopvang zoeken en geen behoefte hebben aan een uitgebreidere dienst.

Deze exclusieve oppasdienst biedt geen korte oppasperiode aan en is daardoor minder geschikt voor jouw oppaswens. 

Wanneer je in Merelbeke woont, adviseer ik je mij te contacteren. We bespreken wat mogelijk is.

7. Is er een online betaalfunctie?

Momenteel niet. Je ontvangt na ons contact (e-mail, telefonisch, WhatsApp, …) de offerte en factuur via e-mail. Contacteer mijn algemene voorwaarden voor meer informatie.

8. Kan ik in schijven betalen?

Dat kan voor de stayover-opdrachten. Het totaalbedrag incl btw wordt in twee gedeeld. Je ontvangt, na akkoord van de opgestelde offerte, een aangepaste factuur. De tweede schijf wordt binnen een termijn van 2 maand afgerekend, tenzij anders afgesproken. Deze datum wordt op voorhand vastgelegd met wederzijds akkoord via e-mail.