Je bent géén zak euro's

30-04-2024

Vandaag, 30 april 2024, is het 'Dag van de eerlijkheid'. 

Iets dat overgewaaid is van … inderdaad … de States.

Daarom schrijf ik vandaag een bloedeerlijke en oprechte blog die een beetje afwijkende inhoud bevat, dan wat je normaal van me gewoon bent. #IHopeYouDontMind

Als hondenondernemer, of kortweg 'hondernemer' is het belangrijk om klanten te hebben

➡️ te 'bedienen'
➡️ waar geven voor hun geld
➡️ tevreden stellen
➡️ … en liefst houden.


Doe je dat niet, dan ga je niet lang vrolijk rondhuppelen denk ik.


Dus je zou kunnen denken dat véél verschillende klanten belangrijk zijn. Enerzijds wel. Dat voedt de spijzenpot.

Coachhond Danté
Coachhond Danté

Maar voeden die eendagsklanten ook het geluksgevoel?

Niet alleen op 'dag van de eerlijkheid' zeg ik: Ik denk het niet.


Mijn geluksgevoel gaat niet omhoog wanneer ik steeds opnieuw nieuwe mensen 'moet' leren kennen, hen 'bedienen' en die me daarna 'salut en de …' wensen.

Poeh, vermoeiend! 

Ik ben al bijna dagelijks zichtbaar op social… da's een hele energie- en tijdsinvestering. Daar wil ik ook wel iets duurzaams uit halen.


Geluk voor mij gaat samen met verbondenheid. Vertrouwen. Dat vraagt tijd en inzet. Maar het loont, en dat voelt goed.

vertrouwen komt te voet en gaat te paard

"vertrouwen komt te voet en gaat te paard" … Een mooi gezegde die ik tijdens mijn kennismaking met de connectiemethode® leerde kennen. Het dekt wel de lading.

Ze zouden een gelijkaardig honden-metafoor hiervoor moeten voorzien. Want met 'paarden' in mijn websiteteksten gaat mijn SEO niet scoren in de Google-zoekresultaten 🤔😜

Oppashond Eisa
Oppashond Eisa

Bon… Terug naar de essentie.

Net zoals voor iedereen is het van cruciaal belang dat ook ik mijn brood verdien. Hoé ik dat wens te bereiken, is door warme contacten op te bouwen. De trage weg, maar de duurzaamste lijkt me.


Een (toekomstige) klant is voor mij geen (potentiële) zak euro's, maar een waardevolle persoon met een al even waardevolle woef die een al even waardevolle dienst mag verwachten als ie er zijn portemonnee voor opentrekt.

 
Als gediplomeerde hondencoach, puppy-begeleider en professionele oppas ben ik niet goedkoop, dat weet ik. Dat komt omdat ik voortdurend investeer in hondenkennis, mijn (vaak privé) tijd bied aan mijn klanten (zowel off- als online) en mee de kas van vadertje staat spijs, zoals elke werkende burger … 

Oppashond Elly
Oppashond Elly

Ik ben géén zak euro's

Wanneer ík ergens aanklop, voor om het even welke hulp, verwacht ik geen nummer te zijn.
Ik ben geen zak euro's.

Ik betaal voor de dienst, die ik zorgvuldig heb uitgekozen (zo weet ik of de professional bij me past of niet) en daar staat iets tegenover.

  • Zo heb ik een ontzettend goede osteopaat en kinesist, waar ik met regelmaat naartoe ga. Daar ben ik Sara. Daar voelt het goed. Soms pijnlijk, maar dat ter zijde 😁.
  • Wanneer ik naar de kapper ga, wéét de professional in de spiegel achter mij gewoonweg nog wat ik de vorige keer verteld heb (echt maf … ik ga max twee maal per jaar!)

Je hebt ondertussen vast door hoe belangrijk ik het contact vind tussen klant en professional.

Op deze 'dag van de eerlijkheid', of op het moment dat je dit leest … wou ik dit met je delen.


Ik wens je een ontzettend fijne dag!

 
🍀 (tante) Sara

Natuurlijk weet ik niet hóe dit blogbericht bij jou overkomt. 

Je mag het me steeds even laten weten als je dat wenst. #respect